Gyökérkezelés

A gyökérkezelés az az eljárás, amitől a legtöbben tartanak, pedig ma már lehetséges, hogy ez a kellemetlen kezelés is fájdalommentes legyen! Azok a fogak, melyek mélyen szuvasodnak - tehát a fogbelet elérte a gyulladás és fájdalmat, nem menthetők egy egyszerű töméssel. Hogy a további romlást megakadályozzuk, és a fogat megtartsuk, gyökérkezelést kell alkalmaznunk.

A gyökérkezelés menete:

• Röntgenfelvételt készítünk, hogy meghatározzuk a fog gyökércsatornáinak számát, elhelyezkedését.
  • Eltávolítjuk a fog szuvas részét, a korábbi tömést.
  • Feltárjuk az idegkamrát és megtisztítjuk azt a törmelékektől, az elhalt, gyulladt részektől, erektől, idegektől.
  • Műszerrel bemérjük, segítségével meghatározzuk a gyökércsatorna hosszát. Szem- és metszőfogaknál ez 1, őrlőfogaknál 3-4 csatornát jelent, illetve a kisőrlőknek 1 vagy 2 gyökércsatornájuk van.
  • Speciális reszelőkkel preparáljuk és tágítjuk a gyökércsatornákat, így a baktériumokkal fertőzött foganyagot teljes mértékben eltávolítjuk
  • Fertőtlenítőszerekkel átöblítjük a fogat, majd kiszárítjuk a gyökércsatornát
  • Ezután gyógyszeres tömés kerül a fogba, mely egy hétig fejti ki a gyulladásgátló hatást.
  • Ha már nincsenek klinikai tünetek, akkor a páciens megkapja a gyökértömést, mely a gyökércsatornákat teljesen kitölti.
  • A fogra fedőtömést, betétet vagy koronát készítünk a foganyagveszteség függvényében
  • A fogak megmentése érdekében fontos lépés a gyökérkezelés. A J+J Dent fogászati rendelőben a gyökérkezelést olcsón, gyorsan és fájdalommentesen végezzük. A gyökérkezelés árára kíváncsi? Megtekintheti ITT!
    Hívjon minket